Atskaite «Pārdošanas XYZ/ABC - analīze»
- 23.08.2024
Atskaite «Pārdošanas XYZ/ABC - analīze» ir svarīgs rīks, lai klasificētu objektus pēc diviem galvenajiem parametriem nozīmīguma (ABC-analīze) un stabilitātes (XYZ-analīze). Tā ir paredzēta tādu objeku kā kontrahentu, nomenklatūras un galveno pircēju menedžeru visaptverošai analīzei. Šī atskaite ļauj gūt dziļākus ieskatus par uzņēmuma vadības uzskaites datiem, kas ievērojami atvieglo vadības lēmumu pieņemšanu.
Atskaites mērķis
Atskaites galvenais mērķis ir vienlaicīgi klasificēt objektus nozīmīguma un stabilitātes klasēs. Šī klasifikācija palīdz identificēt nozīmīgākos un stabilākos elementus, kā arī tos, kuriem nepieciešama papildus uzmanība un uzlabojumi.
Objektu klasifikācija
ABC-analīzeABC-analīze ļauj klasificēt objektus pēc to nozīmīguma:
- A klase – objekti ar vislielāko nozīmi, kas veido lielāko daļu uzņēmuma peļņas.
- B klase – vidējas nozīmes objekti.
- C klase – vismazāk nozīmīgi objekti.
XYZ-analīze ļauj klasificēt objektus pēc stabilitātes:
- X klase – objekti ar stabilākajiem parametriem.
- Y klase – objekti ar vidējo stabilitātes pakāpi.
- Z klase – objekti ar vismazāk stabiliem parametriem.
Atskaites iestatīšana
Atskaites iestatījumos, cilnē «Klases», katrai klasei (A, B, C un X, Y, Z) tiek norādītas parametru vērtības. Lietotājs var izvēlēties parametru analīzei no piedāvātā saraksta:- Ieņēmumu summa vad. uzskaites valūtā (EUR)
- Bruto peļņas summa vad. uzskaites valūtā (EUR)
- Pārdoto preču daudzums
- Pārdošanas daudzums
Atskaites noformēšana
Atskaites noformēšanas rezultāts ir vienlaicīga preču, kontrahentu (pircēju) vai menedžeru klasifikācija pēc to stabilitātes un nozīmīguma. Tas ļauj iegūt skaidru priekšstatu par pašreizējo objektu stāvokli un to ietekmi uz uzņēmējdarbību.Funkcionalitāte
Atskaite sniedz lietotājiem iespēju izmantot pogu “Sadalīt klasifikāciju”. Noklikšķinot uz tās, klasifikācija automātiski tiek aizpildīta nomenklatūras kartītēs. Tas ļauj integrēt iegūto analīzi citās atskaitēs un pārskatos, piemēram, “Preču pārskats noliktavās” vai “Pasūtījuma punkta analīze”, kā arī analizēt noliktavā esošo labi pārdodamo un mazāk pieprasīto preču daudzumu.Atskaites priekšrocības
- Visaptveroša analīze - ļauj vienlaikus novērtēt objektu nozīmīgumu un stabilitāti.
- Automatizācija – vienkāršo datu klasificēšanas un integrēšanas procesu citās atskaitēs.
- Informativitāte – palīdz pieņemt pamatotus vadības lēmumus, balstoties uz iegūto analīzi.
Secinājums
XYZ/ABC pārdošanas analīzes atskaite ir spēcīgs rīks uzņēmuma objektu analīzei un klasificēšanai. Šīs atskaites izmantošana ļauj paaugstināt vadības efektivitāti, uzlabot pieņemto lēmumu kvalitāti un optimizēt procesus uzņēmumā.