- cenu nosacījumi (cenas un atlaides),
- finansiālie nosacījumi (valūta, grafiks, maksājuma veids, maksāšanas kārtība),
- loģistikas nosacījumi (nosūtīšanas noliktava, piegādes laiks),
- citi (organizācija, klientu segments, preču segments utt.).
Pārdošanas nosacījumu fiksēšanas līgumā galvenais uzdevums ir automātiski kontrolēt to atbilstību preču pārdošanai. Standarta līgumi tiek pārvaldīti, izmantojot atbilstošus līguma statusus, kas tiek iestatīti manuāli.
Programma uzrauga pārdošanas noteikumu ievērošanu: pārdošanu ar atkāpi no noteiktajiem noteikumiem var veikt tikai pēc papildu vienošanās ar vadītāju vai citām atbildīgajām personām.
Līgumi tiek saskaņoti, izmantojot biznesa procesu Saskaņot klientu līgumus.
Klientu līgumi. Lai atspoguļotu konkrēta juridiskā dokumenta datus, ir iespējams uzturēt līgumus ar klientiem. Līgumu uzskaiti var kārtot jebkurā gadījumā neatkarīgi no tā, vai līgumi tiek vai netiek izmantoti pārdošanas noteikumu uzskaitei uzņēmumā. Līgums tiek noslēgts starp konkrētu uzņēmuma organizāciju un trešās personas uzņēmuma (darījuma partnera) organizāciju. Līgumi tiek pārvaldīti, izmantojot attiecīgos statusus.
Atlaides.
- Ir iespējams piešķirt manuālas un automātiskas atlaides (uzcenojumus). Atlaides (uzcenojumus) var piemērot gan vairumtirdzniecībā, gan mazumtirdzniecībā;
- konkrētam klientam saskaņā ar pārdošanas noteikumiem (noslēdzot individuālu līgumu ar klientu) vai klientu grupai saskaņā ar pārdošanas noteikumiem (noslēdzot tipveida līgumu ar klientiem);
- uz noteikta veida klientu uzrādītām lojalitātes kartēm;
- reģistrējot izpārdošanu no konkrētas noliktavas (veikala);
- Ir iespējams piešķirt gan procentuālās, gan kopējās atlaides (uzcenojumus), kā arī bonusa atlaižu (dāvanas, daudzuma atlaides) nodrošināšanu.
Daudzuma atlaide tiek piemērota, ja tā pati prece tiek nodrošināta kā bonuss (dāvana). Piemēram, pērkot četrus kafijas automātus, piektais ir bez maksas.
Dāvanu izmanto, ja, iegādājoties noteiktu preču skaitu no noteikta segmenta, nepieciešams dāvināt citu preci.
Iespējami dažādi varianti kopīgai atlaižu (uzcenojumu) piemērošanai:
- minimums — ja atlaides (uzcenojumus) apvieno vienā grupā, tiks izvēlēta atlaide ar minimālo vērtību;
- maksimums — ja atlaides (uzcenojumus) apvieno vienā grupā, tiks izvēlēta atlaide ar maksimālo vērtību;
- pievienošana - apvienojot atlaides (uzcenojumus) vienā grupā, tiek pievienotas atlaides (uzcenojums), tas ir, tiks piemērota atlaide (uzcenojums), kas vienāda ar atlaižu vai uzcenojumu summu;
- reizināšana - ja tiek apvienotas atlaides (uzcenojumi) vienā grupā, atlaides (uzcenojumi) tiks piemērotas secīgi;
- izspiešana - apvienojot atlaides (uzcenojumus), vienā grupā tiks piemērota tikai tā atlaide, kurai grupā ir augstākā prioritāte.
Komerciāls piedāvājums klientam
Lai atspoguļotu klientam piedāvāto preču iegādes piedāvājumu, norādot visus tam nepieciešamos nosacījumus, tiek nodrošināts dokuments Komerciālais piedāvājums klientam, kura izmantošana ļauj reģistrēt iepriekšējas mijiedarbības procesu ar pircēju.
Komercpiedāvājuma cenas, apmaksas un piegādes nosacījumus regulē standarta un individuāla vienošanās, saskaņā ar kuru tiek fiksēts komercpiedāvājums.
Klientu pasūtījumu vadība
Lai atspoguļotu iepriekšēju vienošanos ar klientu par preču piegādi, par apmaksas kārtību un noteikumiem, tiek nodrošināts dokuments - Klienta pasūtījums, kura izmantošana ļauj atrisināt šādus uzdevumus:
- piešķirt manuālas un automātiskas atlaides (uzcenojumus);
- noteikt preču piegādes iespēju;
- rezervēt preces noliktavā;
- kontrolēt preču piegādes stāvokli (preču pieejamība noliktavā, paredzamā preču saņemšana);
- plānot nosūtīšanas datumus;
- plānot nosūtīšanas datumus;
- plānot maksājumu grafiku (ļauj plānot ieņēmumu saņemšanu pa dienām, sekot līdzi klienta norunātajiem maksājumu termiņiem, sadalīt nokavētos debitoru parādus).
Klientu pašapkalpošanās
Pastāvīgajiem klientiem tiek nodrošināta iespēja nodrošināt ierobežotu piekļuvi uzņēmuma datubāzei, izmantojot doto pieteikumvārdu un paroli. Tas ļauj klientam patstāvīgi atrisināt šādus uzdevumus:
- rediģēt savu kontaktinformāciju, kontaktpersonas, līgumslēdzējus un bankas kontus;
- klienta pasūtījuma reģistrācija un tā izpildes statusa uzraudzība;
- pašu pasūtījumu ģenerēto primāro dokumentu drukāto formu apskate (rēķini apmaksai, pārdošanas dokumenti, rēķini u.c.);
- preču atgriešanas apstrāde;
- komisijā saņemto preču pārdošanas datu atspoguļošana;
- prasījumu reģistrācija un to statusa kontrole;
- iepirkumu plānu (piegādātāju pārdošanas plānu) veidošana;
- parādu apskate par veiktajiem pasūtījumiem un nosūtītajām precēm.
Sūtījuma reģistrācija
Lai atspoguļotu preču pārdošanas un saistīto pakalpojumu darbību, tiek nodrošināts dokuments - Preču un pakalpojumu pārdošana.
Lai atspoguļotu preču pārdošanas un saistīto pakalpojumu darbību, tiek nodrošināts dokuments - Preču un pakalpojumu pārdošana.
- pavadzīmes izrakstīšana orderu noliktavā, pamatojoties uz preču atlases rezultātiem pēc izejošajiem pasūtījumiem;
- rēķinu noformēšana vairākiem piegādes pasūtījumiem, tai skaitā tiem, kas izrakstīti dažādām juridiskām personām (gan pašai organizācijai, gan klientam);
- noliktavas un finanšu uzskaites neatbilstību kontrole vadītājiem, noliktavas turētājiem un grāmatvežiem;
- pasūtījumu nosūtīšanas stāvokļa un rēķina reģistrācijas stāvokļa kontrole.
Preču nosūtīšana var tikt organizēta vienam vai vairākiem klientu pasūtījumiem no vairākām noliktavām.
Atgriešanas no klienta apstrāde
Ir iespējams atspoguļot preču atgriešanas operācijas no klienta un atgrieztās preces aizstāšanu ar viņu. Preču atgriešanas reģistrēšanas rīka izmantošana ļauj atspoguļot šādas darbības:
- atgriešana no klienta - atgriezto preču apjoms var tikt norādīts savstarpējos norēķinos ar klientu kā samaksa par citu pārdošanu klientam;
- atgriešana no komisionāra - var noformēt jebkurā laikā: gan pirms komisionāra atskaites par pārdoto preci saņemšanas, gan pēc preču pārdošanas fakta reģistrēšanas komisionātā;
- atgriešana no mazumtirdzniecības pircēja – izsniedz gadījumā, ja pircējs atdod mazumtirdzniecībā pārdotās preces pēc kases grāmatas slēgšanas.
Veidi, kā organizēt preču piegādi no klienta:
- pašpiegāde — klients pats paņem preces no mūsu noliktavas;
- klientam - preču piegādi veic mūsu spēki klienta adresē un vēlamajā laikā;
- pārvadātājs — preču piegādi veic pārvadātājs. Pārvadātājs var paņemt preces no mūsu noliktavas un piegādāt tās uz klienta adresi. Vai arī mēs varam paņemt preces un piegādāt tās uz pārvadātāja adresi, savukārt pārvadātājs šīs preces piegādā klientam.
Mazumtirdzniecība
Programma ļauj organizēt mazumtirdzniecību, nodrošinot šādas iespējas:
- mazumtirdzniecības vietu reģistrācija;
- cenu un automātisko atlaižu noteikšana mazumtirdzniecības vietās;
- cenu zīmju un etiķešu šablonu rediģēšana un drukāšana;
- atspoguļošana ar KKM autonomo kases aparātu realizētās mazumtirdzniecības programmā;
- kases darba stacijas funkcionalitāte pārdošanas reģistrēšanai, izmantojot pieslēgtu kases aparātu fiskālā reģistratora režīmā;
- pārdošana caur bezsaistes režīmā pieslēgtu KKM;
- vairāku KKM kasu izmantošana dažādos režīmos;
- svaru izmantošana ar uzlīmju drukāšanu Offline režīmā;
- elektronisko svaru izmantošana Online režīmā;
- mazumtirdzniecības pircēja preču atgriešanas reģistrācija;
- mazumtirdzniecības rezultātu analīze;
- dāvanu karšu izmantošana;
- atbalsts bonusu lojalitātes programmām.
Kasiera darba vietā varat veikt šādas darbības:
- kases aparāta atvēršana un aizvēršana;
- naudas līdzekļu iemaksa KKM kasē un naudas līdzekļu izņemšana no kases aparātu ieskaitīšanai uzņēmuma kasē;
- maksājuma pieņemšana no pircēja;
- čeka izsniegšana.
Bonusa lojalitātes programmas paredz bonusa punktu uzkrāšanu klienta lojalitātes kartē, ar kuriem var norēķināties par pirkumiem mazumtirdzniecībā, reģistrējot izpārdošanu kasiera darba vietā.
Dāvanu karte (dāvanu karte) ir rakstisks finanšu dokuments, apliecība, kas apliecina noteiktas naudas summas noguldīšanas faktu un uz tā pamata piešķir tās īpašniekam noteiktas tiesības. Kasieres darba vieta atbalsta dāvanu karšu pārdošanu un apmaksu ar dāvanu karti.
Ir jautājumi?
Uzraksti mums!