Uzrakstīt direktoram

X

Uzrakstīt direktoram

Maris

Sveicināti! Mani sauc Māris Freze! Es esmu OneTec kompānijas direktors. Mūsu kompānijas darbinieki sniedz profesionālo atbalstu Jūsu biznesam un ir gatavi pilnveidoties, lai Jūs vienmēr varētu uz mums paļauties. Jūsu atsauksmes man ir ļoti svarīgas. Lūdzu, atstājiet savus ieteikumus, komentārus vai piedāvājumus par mūsu darbu.


Satura rādītājs

Noliktavas un krājumu pārvaldība

Mūsdienu uzņēmumiem ir svarīgi nodrošināt precīzu, caurskatāmu un ātru krājumu pārvaldību, lai samazinātu izmaksas un paaugstinātu klientu apkalpošanas līmeni. 1C ERP noliktavas pārvaldība piedāvā modernu un elastīgu risinājumu, kas ļauj pilnībā kontrolēt preču kustību visos posmos — no pieņemšanas līdz nosūtīšanai. Sistēma atbalsta gan vienkāršotu noliktavas uzskaiti, gan sarežģītas adrešu noliktavas ar šūnu strukturējumu un automatizētiem procesiem. Tā palīdz uzņēmumam ātri atrast nepieciešamās preces, samazināt kļūdu risku un efektīvāk organizēt noliktavas darbinieku darbu.

1C ERP automatizē preču izvietošanu, atlasi un inventarizāciju, nodrošinot precīzu datu kontroli reālā laikā. Izmantojot mobilo noliktavas darbinieka darba vietu un skenerus, tiek būtiski paātrināti ikdienas procesi. Sistēma piedāvā arī elastīgas krājumu uzturēšanas metodes, kas palīdz uzņēmumam uzturēt optimālus krājumus un nepieļaut preču trūkumu vai pārmērīgu uzkrāšanu.

Rezultātā uzņēmums kļūst efektīvāks, ātrāks un maksimāli gatavs reaģēt uz klientu un ražošanas vajadzībām. 1C ERP noliktavas pārvaldība ir uzticams pamats stabilai uzņēmuma loģistikas darbībai un ilgtermiņa izaugsmei.

Noliktavas pārvaldības procesam ir pieejamas šādas funkcijas

Noliktavas pārvaldības procesam ir pieejamas šādas funkcijas:

  • dažādas topoloģijas noliktavu izmantošana, tostarp ar telpu un darba zonu sadalījumu;
  • noliktavu platību sadalījums pēc noliktavu grupām (piens, zivis, saldējums, mēbeles utt.);
  • iespēja dokumentēt atsevišķas noliktavas operācijas ar rīkojumiem neatkarīgi no attiecīgo finanšu dokumentu noformēšanas;
  • preču uzskaite noliktavas šūnu līmenī;
  • preču adrešu uzglabāšana noliktavas šūnu līmenī ar atbalstu dažādām stratēģijām, lai optimizētu izvietošanu un atlasi;
  • preču iekšējās aprites automatizācija;
  • iekšējā patēriņa automatizācija;
  • preču montāžas un demontāžas operāciju atspoguļojums;
  • preču inventarizācijas veikšana un rezultātu reģistrēšana noliktavās;
  • datu vākšanas termināļu atbalsts, izmantojot mobilo kasiera darba vietu;
  • preču sērijveida uzskaite;
  • inventāra pārvaldība un krājumu uzturēšana;
  • iespēja nošķirti uzskaitīt krājumus noliktavās.

Video apmācība: Veikalu un noliktavu iestatīšana

Šajā video Jūs uzzināsiet, kā veikt iestatījumus Jūsu uzņēmuma veikaliem un noliktavām.

Preču izvietojums šūnās

Noliktavas šūnas tiek izmantotas kā kataloga informācija, lai vienkāršotu preču ievietošanas un atlases procesu, bet preču atlikums tiek reģistrēts visai noliktavai vai telpai. Šī metode ir noderīga, ja katrā šūnā ir viena prece. Tas ļauj ātri atrast preces, kuras ir jānosūta.

Preču adrešu uzglabāšana šūnās

Krājumu adrešu uzglabāšana ļauj optimizēt preču izvietošanu šūnās un preču atlasi no šūnām. Tā ietver:

  • automatizēts šūnas struktūras apraksts pēc noteiktiem parametriem (darba apgabals, glabāšanas apgabals, izmērs utt.),
  • automatizēts process, kurā preces tiek ievietotas uzglabāšanas šūnās, atlasītas no šūnām un pārvietotas no vienas šūnas uz citu,
  • kontrole pēc svara un tilpuma, ievietojot preces šūnās,
  • dažādu stratēģiju piemērošana preču atlasei un izvietošanai šūnās,
  • šūnu aizpildījuma kontrole pēc svara un tilpuma,
  • preču izvietošana šūnās noteiktam mērķim (nošķirtu preču uzglabāšana),
  • preču izvietošana gan iepakojumos, gan mērāmās uzglabāšanas vienībās (svara, lineārās, tilpuma un platības).

Preču izvietošana un atlase tiek veikta saskaņā ar noliktavas zonai noteikto izvietošanas un atlases stratēģiju.

A screenshot of a computer AI-generated content may be incorrect.



Lai optimizētu piekļuvi šūnām pie preču atlases, ir iespējams izveidot darba zonas un noteikt apejamo glabāšanas šūnu secību.

Preču pārvietošanas operācijas

Preču pārvietošana uzņēmumā notiek starp noliktavām un telpām, kā arī starp organizācijas filiālēm. Šis process nodrošina precīzu krājumu uzskaiti un ļauj efektīvi organizēt preču plūsmu uzņēmuma iekšienē. Automatizētā uzskaite palīdz novērst kļūdas, paātrina loģistiku un nodrošina savlaicīgu preču pieejamību vajadzīgajā vietā.

Preču iekšējā patēriņa operācijas

Noformējot preču iekšējo patēriņu, var reģistrēt šādus operāciju veidus:

  • norakstīšana uz izdevumiem - preces/materiāli tiek norakstīti konkrētiem mērķiem saskaņā ar norādīto izdevumu posteni;
  • nodošana ekspluatācijā - preces/materiāli tiek nodoti lietošanā apakšvienībai uz noteiktu laiku (norādot atbildīgo personu, kas ņem nomenklatūras posteni savā uzskaitē; izdevumu posteņi ar izdevumu analītiku; ekspluatācijas kategorijas).

Preču montāžas (demontāžas) operācijas

Noformējot montāžu (demontāžu) var atspoguļot šādus operāciju veidus:

  • preču montāža no sastāvdaļām;
  • preču demontāža sastāvdaļās.

Citas preču iegrāmatošanas operācijas

Citas preču iegrāmatošanas ietvaros ir iespējams noformēt šādas operācijas:

  • Atgriešana no ekspluatācijas - operācija tiek noformēta, kad preces, kas iepriekš nodotas ekspluatācijā, tiek atgrieztas noliktavā;
  • Storno norakstīšana izdevumos - materiālu, kas iepriekš norakstīti uz apakšvienību izdevumu postenī, atgriešana noliktavā;
  • Citu preču saņemšana - šo operāciju izmanto, lai iegrāmatotu saņemtās preču/materiālās vērtības, piemēram, likvidējama pamatlīdzekļa demontāžas laikā.

Preču inventarizācijas veikšana noliktavā

Preču inventarizācijas mērķis ir kontrolēt krājumu atlikumus un saskaņot faktisko preču daudzumu ar uzskaites daudzumu.

Lai atspoguļotu noliktavā esošo preču inventarizācijas procesu, tiek piedāvātas šādas iespējas:

  • reģistrēt preču pārrēķina rezultātus;
  • reģistrēt faktiskās preču krājumu izmaiņas noliktavā;
  • noformēt preču iztrūkumus, preču pāršķirošanu, pārpalikumu iegrāmatošanu, kā arī preču bojājumus organizācijas uzskaitē;
  • sadalīt preču pārpalikumus, trūkumus un bojājumus pēc organizācijām.

Preču inventarizāciju noliktavā var veikt ar vai bez preču pārrēķina (operatīvā darba procesā noliktavā). Preču pārrēķina procesā ir iespējams atspoguļot faktisko un uzskaites preču daudzumu, kā arī faktiskā daudzuma novirzes no uzskaites daudzuma.

A screenshot of a computer AI-generated content may be incorrect.



Ja noliktavā tiek konstatēti preču pārpalikumi, iztrūkumi un liekas preces bez preču pārrēķina (operatīvā darba procesā), šādos gadījumos, lai reģistrētu neatbilstības, mainot faktiskos preču atlikumus noliktavā, tiek izmantoti rīkojumi par preču pārpalikumu, iztrūkumu un bojājumu atspoguļošanu.

A diagram of a diagram AI-generated content may be incorrect.



Noliktavas darbinieka mobilā darba vieta

Preču izvietošanas un atlases procesu no noliktavas adrešu šūnām var vienkāršot un pilnībā automatizēt, izmantojot mobilo noliktavas darbinieka darba vietu, kuras izmantošana ļauj atrisināt virkni uzdevumu:

  • veidot jaunus preču atlases un izvietošanas uzdevumus, izpildīt preču izvietošanas un atlases uzdevumus no noliktavas šūnām,
  • izvietot un pārvietot preces no vienas šūnas uz citu,
  • veikt preču uzskaiti inventarizācijas procesā.

Darba izpildes laikā sistēma secīgi norāda, kura darbība jāveic, piemēram, skenēt šūnu, skenēt preci, skenēt preces sēriju, tādējādi nodrošinot visu darbību izpildi soli pa solim.

Preču sēriju uzskaite

Sērijas un derīguma termiņi ir noliktavas uzskaites sadaļa (analītika), ko var norādīt pie preču saņemšanas, nosūtīšanas un iekšējā apgrozījuma dokumentos, lai risinātu, piemēram, šādus uzdevumus:

  • pretenziju pārvaldība un pēcpārdošanas servisa organizēšana – kad nepieciešams zināt, no kura piegādātāja saņemts vai kuram klientam nodots konkrēts preču eksemplārs, kādas sērijas sastāvdaļas izmantotas konkrēta preču eksemplāra ražošanā.
  • krājumu uzskaite un pārvaldība pēc derīguma termiņa - kad nepieciešams zināt, kad beidzas krājumu derīguma termiņš un kāds ir preču ar noteiktu derīguma termiņu atlikums noliktavā;
  • preču uzglabāšanas organizēšana atgriezumos, ruļļos un citās mainīga lieluma uzglabāšanas vienībās - sērijā tiek uzglabāts faktiskais materiāla atlikums konkrētā vienībā;
  • tādu preču uzskaite, kuru patēriņa īpašības dažādām ražošanas partijām var nedaudz atšķirties - piemēram, dažādu partiju preces var nedaudz atšķirties pēc toņiem, un, nosūtot preces klientam, ir jāizvēlas viena toņa (vienas sērijas) preces;
  • preču pašizmaksas aprēķināšana pēc sērijām.

Krājumu pārvaldība

Krājumu pārvaldības procesa galvenie mērķi ir:

  • krājumu pieejamība noliktavā vajadzīgajā daudzumā;
  • vēlamā klientu apkalpošanas līmeņa sasniegšana;
  • ražošanas darbību nodrošināšana;
  • apgrozāmo līdzekļu nepieciešamības samazināšana;
  • materiālo resursu trūkuma novēršana;
  • preču apgrozījuma rādītāju uzlabošana;
  • uzņēmuma izmaksu par preču iegādi un uzglabāšanu samazināšana;
  • lieko krājumu likvidēšana.

Vienkāršotais krājumu uzturēšanas variants ir balstīts uz diviem parametriem: minimālo un maksimālo preču atlikumu. Tas ļauj risināt šādus uzdevumus:

  • noliktavā esošo preču atlikumu kontrole;
  • maksimālo un minimālo rezervju noteikšana;
  • preču vidējā dienas patēriņa aprēķināšana;
  • piegādātāja un darba ar viņu nosacījumu noteikšana;
  • pasūtījumu piegādātājiem veidošana uz preču daudzumu, kas nepieciešams krājumu uzturēšanai.

Video apmācība: Vienkāršotais vajadzību nodrošināšanas variants

Šajā nodarbībā Jūs uzzināsiet, kā izmantot vajadzību nodrošināšanas vienkāršoto variantu un kādu mērķu sasniegšanai šī apakšsistēma ir noderīga. Par paplašināto variantu skatieties mūsu mācību kanāla nākamajā videonodarbībā!

Ir pieejamas dažādas uzkrājumu uzturēšanas metodes, ja izmanto paplašināto variantu:

  • Min-max - ļauj uzturēt krājumu līmeni atbilstoši vēlamajam minimālajam vai maksimālajam krājumam. Informācija par minimālo un maksimālo krājumu tiek norādīta manuāli. Minimālo krājumu norāda iepirkuma periodam, bet maksimālo krājumu - nodrošināmajam periodam.
  • Aprēķins pēc normas - ļauj uzturēt krājumus noliktavā atbilstoši preču dienas patēriņa normai. Aprēķinot minimālos un maksimālos krājumus, tiek ņemta vērā informācija par vidējo dienas preču patēriņu,
  • Aprēķins pēc statistikas - ļauj uzturēt noliktavā krājumus atbilstoši pārdošanas statistikai. Pārdošanas statistikas dati tiek ņemti vērā, aprēķinot vidējo dienas preču patēriņu, maksimālos un minimālos krājumus.

A screenshot of a computer AI-generated content may be incorrect.



Lai uzturētu krājumus paplašinātajā variantā, vajadzības var apmierināt dažādos veidos:

  • iegāde no piegādātāja;
  • pārvietošana no vienas noliktavas uz citu;
  • montāža;
  • ražošana.

A screenshot of a computer AI-generated content may be incorrect.



Pašreizējo pasūtījumu nodrošināšana

Pašreizējo pasūtījumu nodrošināšanai ir pieejamas šādas iespējas:

  • vajadzību nodrošināšanas veida noteikšana;
  • piegādes grafiku korekcija;
  • vajadzību nodrošināšanai nepieciešamā preču daudzuma kontrole;
  • vajadzību nodrošināšanas avota noteikšana;
  • preču daudzuma kontrole, kas jau ir nodrošināts pasūtījumā;
  • pasūtījumu nodrošināšanas veida izvēle;
  • dažādu pasūtījumu veidošana.

A screenshot of a computer AI-generated content may be incorrect.



Esošos pasūtījumus var nodrošināt saskaņā ar vajadzību nodrošināšanas parametriem:

  • nodrošināšanas metode “pasūtījums klienta pasūtījuma izpildei” - ļauj nodrošināt tikai tādu daudzumu, kas nepieciešams, lai apmierinātu pašreizējo pasūtījumu vajadzības;
  • vajadzību nodrošināšanas metode - ļauj nodrošināt pasūtījumu vajadzības dažādos veidos (iegāde no piegādātāja, pārvietošana no vienas noliktavas uz citu, ražošana, montāža).

Pasūtījumu nodrošināšanu var veikt šādos režīmos:

  • uz krājumu rēķina - pie preču daudzuma aprēķina, kas nepieciešams, lai nodrošinātu pasūtījumus, ņem vērā pašreizējos krājumu atlikumus un visas paredzamās preču saņemšanas;

Piemēram, pasūtījumam nepieciešamas 400 preces vienības. Noliktavā šī prece ir brīvajos atlikumos 200 vienību apjomā. Minimālais vēlamais šīs preces atlikums ir 100 vienības, savukārt maksimālais vēlamais atlikums ir 300 vienības.

Pamatojoties uz šiem datiem, sistēma iesaka pasūtīt 300 vienības, lai uzturētu krājumus, jo pašreizējais atlikums ir par 100 vienībām lielāks nekā minimālais vēlamais krājums. Sanāk, ka 100 vienības klienta pasūtījumam jau ir nodrošinātas (tās 100 vienības, kas ir virs minimālā atlikuma). Pašreizējais preču atlikums noliktavā un gaidāmā preču saņemšana 300 vienību apjomā nodrošinās preces pasūtījumam 400 vienību apmērā.

A screenshot of a computer AI-generated content may be incorrect.



  • neatkarīgi no krājumu uzturēšanas – pie preču daudzuma aprēķina, kas nepieciešams krājumu nodrošināšanai, netiek ņemti vērā aktuālie preču atlikumi noliktavā un sagaidāmās preču saņemšanas.

Piemēram, pasūtījumam nepieciešamas 400 vienības. Pasūtījuma nodrošināšanas režīmā neatkarīgi no krājumu uzturēšanas, sistēma pasūtījumam ieteiks tieši tādu preču daudzumu, kāds nepieciešams pasūtījumam - 400 vienības.

A screenshot of a computer AI-generated content may be incorrect.





Аtgriezieties