Plānošana balstās uz pieprasījuma prognozēšanu, resursu analīzi un novērtēšanu, kā arī uzņēmuma attīstības perspektīvām.
Plānošanas procesā tiek izstrādāts plānu kopums, kas aptver dažādas uzņēmuma struktūrvienības.
Lietojumprogramma ļauj plānot šādus procesus:
pārdošanu;
ražošanu;
iepirkumus;
preču montāžu un demontāžu;
krājumu prognozēšanu;
iekšējo preču patēriņu.
Shēmiski budžeta plānošanas scenārijus preču plānošanā var attēlot šādi:
Galvenās apakšsistēmas “Plānošana” iespējas
Izstrādāt savstarpēji saistītus pārdošanas, ražošanas, iepirkumu, montāžas (demontāžas) plānus un ar tiem koordinēt struktūrvienību darbību.
Veidot plānus ar dažādiem plānošanas horizontiem un periodiem.
Sadalīt vispārīgus plānus detalizētos plānos. Piemēram, sadalīt mēneša plānu pa nedēļām.
Izmantot dažādus datus plānu sastādīšanai: gan no sistēmas, gan ārējos. Piemēram, uzkrāto statistiku par pārdošanu, ražošanu vai iepirkumiem; klientu pasūtījumus. Importēt un eksportēt Excel failus.
Konfigurēt dažādas plānu aprēķina formulas.
Modelēt dažādus attīstības scenārijus. Piemēram: “Optimistiskais”, “Reālistiskais” un “Pesimistiskais”. Katram scenārijam izstrādāt atsevišķus pārdošanas, ražošanas un iepirkumu plānus. Scenārija nosaukums un plānu kopums var būt jebkāds.
Koriģēt plānus, izmantojot arī “slīdošo” pārplānošanu, kur jaunais plāns precizē vai aizstāj iepriekšējo.
Organizēt plānu apstiprināšanas procesu, izmantojot statusus un plānu versijas.
Veidot pasūtījumus piegādātājiem/ražošanai/montāžai (demontāžai)/nodošanai ražošanai, balstoties uz iepirkumu/ražošanas/montāžas (demontāžas) plāniem.
Kādus datus var izmantot plānu izstrādei?
Kā ievades informāciju plānošanai var izmantot:
Preču apgrozījuma statistiku. Pārdošanas plānu var izstrādāt, balstoties uz iepriekšējo periodu pārdošanas datiem.
Jebkurš jau izveidots plāns var būt par pamatu citu plānu izstrādei. Piemēram, iepirkumu plānu var balstīt uz pārdošanas plānu.
Nosūtīšanas pasūtījumus (klientu pasūtījumi, piegādātājiem, pārvietošanai u.c.). Piemēram, pārdošanas plānā var ņemt vērā jau esošos klientu pasūtījumus.
Budžetu apgrozījumus.
Ārējos datus: importētus Excel failus vai jebkurus tabulas datus par precēm un daudzumiem.
Slīdošā plānošana — tas ir plānošanas veids, kurā esošie plāni noteiktā periodā tiek aizstāti ar jauniem. Piemēram, decembrī izveidots plāns janvārim–martam. Janvāra beigās tiek izveidots jauns trīs mēnešu plāns februārim–aprīlim, kur tiek precizēti februāra un marta rādītāji, ņemot vērā janvāra rezultātus un tirgus situāciju. Tajā pašā laikā tiek plānots aprīlis. Tā uzņēmumam janvāra beigās atkal ir trīs mēnešu plāns. Februārī tiek izstrādāts jauns plāns martam–maijam utt. Katru mēnesi tiek veikta plānu korekcija.
Mēs izmantojam savas un trešo personu sīkdatnes, lai nodrošinātu un uzlabotu tīmekļa vietnes darbību, sniegtu vietnes apmeklētājiem pielāgotu informāciju par mūsu uzņēmumu un pakalpojumiem, kurus sniedzam, analizētu vietnes apmeklējumu. Privātuma politika.